Baza lokalizacji zamknij
  • Województwo
Logowanie zamknij
  • Login:
  • Hasło:

Nie masz konta? Przejdź do formularza rejestracji

Rejestracja
Wyślij wiadomość zamknij
Wyślij wiadomość zamknij
logowanie
rynek pierwotny mieszkania domy działki komercyjne katalog firm aktualności kredyty hipoteczne
rejestracja agencji i deweloperów dodaj ogłoszenie

Czy home-staging zyska popularność w Polsce?

tagi tematyczne aranżacja wnętrz home staging sprzedaż nieruchomości
apartament
apartament

Coraz częściej słyszymy o nowej usłudze przy sprzedaży nieruchomości, jaką jest home-staging. Pomysł przywędrował ze Stanów Zjednoczonych, gdzie bardzo popularny jest tzw. brand stratching, czyli „rozciąganie marki”, aby zwiększyć sprzedaż produktów. Home statging to nic innego jak właśnie element marketingu nieruchomości, dodatkowa usługa przy sprzedaży, mająca na celu przekształcenie mieszkania, domu, lokalu w czysty produkt.

Usługa polega na tym, że przeszkoleni specjaliści, za opłatą, doradzają i nadzorują przygotowanie wnętrza oferowanej do sprzedaży lub do wynajmu nieruchomości, tak by było bardziej schludne, czyste, a tym samym spodobało się jak największej liczbie potencjalnych nabywców.

Podobno tylko 10% klientów oglądających nieruchomość ma wyobraźnię i potrafi spojrzeć chłodnym okiem na wnętrze, wizualizując sobie swoje przyszłe M. Większości potrzebne jest zaprezentowanie wnętrza surowego, ale jednocześnie ciepłego, ukazującego jak najwięcej przestrzeni do zagospodarowania.
 
Już usunięcie zbędnych sprzętów, obrazów, a przede wszystkim zdjęć rodzinnych daje duże możliwości aranżacji. Home-staging idzie o krok dalej – proponuje zmianę kolorów, usunięcie drobnych usterek, a to wszystko bez dużych nakładów finansowych.

apartament
fot.: ekskluzyw.pl
apartament
fot.: ekskluzyw.pl

Popularne szkolenia dla specjalistów od home-stagingu przeprowadzane są przez profesjonalne firmy, które następnie proponują kontynuowanie tej działalności na zasadzie franczyzy. Prawdopodobnie w niedługim czasie pojawi się wielu specjalistów home-stagerów, a ceny usług tego typu ulegną obniżeniu. Przyjmuje się, że koszt home-stagingu powinien oscylować od 1do 1,5% ceny sprzedaży nieruchomości.
 
Czy w naszym kraju sprzedający są już na tyle uświadomieni, że rozumieją potrzebę wydania dodatkowych środków na home-staging? Pokutuje wszak zasada, iż tych pieniędzy nie odzyska się, bo każdy kto kupi nieruchomość i tak zaaranżuje ją po swojemu. Większość sprzedających hołduje zasadzie, iż – parafrazując „każda nora znajdzie swojego amatora” – to tylko kwestia czasu i ceny. Trudno się z tym nie zgodzić. Są nieruchomości, które wydaje się, że powinny być sprzedane szybko i korzystnie, a jednak nie budzą zainteresowania, i odwrotnie – mieszkanie wydawałoby się „niesprzedawalne” jest zbywane po pierwszej prezentacji. Home-staging jest na pewno narzędziem, które może wspomóc sprzedaż, jednak nie gwarantuje stuprocentowego sukcesu.

autor: Iwona Hryncewicz (Property Journal), źródło: wgn.pl

aktualizacja: 01.03.2013

Polecane artykuły
Home staging czyli aranżacja wnętrz przed sprzedażą nieruchomości
W jaki sposób szybko i z zyskiem sprzedać swoją nieruchomość? Może w tym pomóc usługa...
Aranżacja wnętrz: biało–czarny apartament
Aranżacje wnętrz w stylu minimalistycznym, z wykorzystaniem ograniczonej palety barw są...
Mieszkanie, które przypomina loft
Loft to mieszkanie urządzone w budynku, który dawniej spełniał funkcję przemysłową. Na...
Oryginalny apartamentowiec przypominający dom jednorodzinny
Projekty mieszkaniowe w Polsce to nie tylko duże, liczące kilkaset mieszkań osiedla....

Oferta tygodnia

Działka na sprzedaż: mazowieckie, Targówka, Leśna

Działka ze stawem rybnym



Na sprzedaż działki budowlane ze stawem rybnym (1300 m2), położone niedaleko Mińska Mazowieckiego. Okolica spokojna i zielona - w odległości 0,5 km znajduje się bardzo duży kompleks leśny. Cena za 1 m2 wynosi 60 zł.