Baza lokalizacji zamknij
  • Województwo
Logowanie zamknij
  • Login:
  • Hasło:

Nie masz konta? Przejdź do formularza rejestracji

Rejestracja
Wyślij wiadomość zamknij
Wyślij wiadomość zamknij
logowanie
rynek pierwotny mieszkania domy działki komercyjne katalog firm aktualności kredyty hipoteczne
rejestracja agencji i deweloperów dodaj ogłoszenie

Jak deweloperzy obsługują klientów? Ranking polskich biur sprzedaży

tagi tematyczne deweloperzy Tajemniczy Klient zakup mieszkania
budowa bloki
budowa bloki

Czy w trudnym wyścigu o klienta deweloperzy pamiętają o niezwykle ważnym czynniku, jakim jest dobra obsługa kupującego? Badanie jakości obsługi pokazało, że o satysfakcję klienta najlepiej zadbają Ronson Development, Atal z Wrocławia oraz warszawski SGI Baltis.

Międzynarodowa firma badawcza INTERNATIONAL SERVICE CHECK sprawdziła poziom obsługi klienta deweloperskich biur sprzedaży. Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o metodę tajemniczego klienta (mystery shopping). Sprawdzono 15 największych firm deweloperskich: Atal, BRE.locum, Budimex Nieruchomości, Dom Development, Echo Investment, Gant Development, Grupa Deweloperska Geo, Grupa Inwestycyjna Hossa, J.W. Construction Holding, Mak Dom, Polnord, Robyg, Ronson Development, SGI Baltis, Wikana.

Wizyty testowe przeprowadzono w dniach 11-27 października 2011 r. w 45 biurach znajdujących się w dużych miastach na terenie całej Polski. Każda firma została przetestowana trzykrotnie. Zadanie klientów testowych składało się z trzech niezależnych od siebie części. W każdym z etapów wizyty klienci wykazywali zainteresowanie wskazaną inwestycją oraz mieszkaniem o określonym metrażu.

Średni, ogólny wynik jakości obsługi we wszystkich biurach to 72%. Najsłabszym ogniwem okazał się kontakt e-mailowy – średni wynik w tej części badania to jedynie 52,9%. Jest to bardzo negatywny sygnał, zważywszy na fakt, że strona internetowa stanowi obecnie istotne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów, a kontakt e-mailowy – powszechną formę komunikacji.
Ocena rozmowy telefonicznej wypadła nieco lepiej niż w przypadku kontaktu elektronicznego – średni wynik z tej części badania to 61%.
Nieco lepiej oceniony został poziom kontaktu bezpośredniego ze sprzedawcą w biurze dewelopera. W tej części badania średni ogólny wynik osiągnięty przez sprawdzane placówki wyniósł 79,9%.

Czy klient poleci biuro sprzedaży dewelopera znajomym?
Mimo wskazanych niedoskonałości, niemal dziewięciu na dziesięciu klientów poleciłoby odwiedzane biuro innym osobom:
- Pracownicy sympatyczni, kompetentni i otwarci, przedstawiają pełną informację oraz materiały w postaci kserokopii oraz broszur informacyjnych.
- Z pewnością bym polecił - doradczyni była bardzo zaangażowana w konsultację, aktywnie słuchała i odpowiadała na pytania, udzieliła dużo interesujących i ważnych informacji.

Prawie tyle samo klientów uznało, że pracownikowi w biurze zależało na sprzedaży mieszkania:
- Z zaangażowaniem pokazywał mi oferty, był zdecydowany, próbował szybko określić moje potrzeby.
- Pani opowiadała mi o inwestycji z pasją. Chciała mnie przekonać, że to miejsce właśnie dla mnie i udało jej się to, mimo że personalnie nie jestem w ogóle zainteresowana kupnem żadnego mieszkania.

Klient radzi biurom deweloperskim
Na koniec INTERNATIONAL SERVICE CHECK zapytało klientów, które aspekty obsługi wymagają według nich poprawy. Oto, co napisali:
- Oczekiwałabym jakichś informacji o możliwości kredytowania.
- Najmniej podobała mi się rozmowa telefoniczna. Pracownik zadawał zbyt mało pytań. Miałem wrażenie, że to ja prowadzę tę rozmowę, a nie pracownik.
- Mniej szablonowe odpowiedzi e-mailowe, pozyskiwanie danych oraz umawianie na wizytę podczas rozmowy telefonicznej, dostępność pracownika w biurze w godzinach otwarcia biura.
- Ogólnie rzecz biorąc, pracownik powinien bardziej starać się poznać preferencje klienta przez zadawanie większej ilości i bardziej szczegółowych pytań.
- Poprawy wymaga na pewno kwestia zaproszenia do biura (we wszystkich formach kontaktu) oraz sposób przekazywania informacji dotyczących kredytowania.
- Rozmowa telefoniczna - więcej pytań i podtrzymywania rozmowy. Kontakt e-mail - dokładne czytanie maili i oprócz wklejania szablonu odnoszenie się także do innych pytań. Kontakt bezpośredni - zwrócenie uwagi na klienta, nawet jeśli wszyscy są zajęci, więcej uśmiechu.
- Odpowiedź na e-mail powinna być w ciągu max. 3 godzin roboczych. Telefon w godzinach pracy powinna odebrać chociażby automatyczna zapowiedź. Pani w biurze powinna chociaż odrobinę udawać zainteresowanie klientem.

Ranking generalny deweloperskich biur sprzedaży

Najlepsze wyniki spośród badanych placówek osiągnęły:
1.    Ronson Development Wrocław – 96,6%
2.    Sgi Baltis Warszawa – 89,6%
3.    Atal Wrocław – 88%

Ranking badanych deweloperów (Top 5):
1.    Ronson Development - 86,5%
2.    SGI Baltis Sp. z o.o. - 85,3%
3.    Grupa Inwestycyjna Hossa S.A. - 80,5%
4.    Dom Development S.A. - 78,1%
5.    Grupa Deweloperska Geo - 75,6%

O INTERNATIONAL SERVICE CHECK

INTERNATIONAL SERVICE CHECK to międzynarodowa firma badawcza tworzona przez zespół liczący ponad 300 pracowników, powstała w 1996 roku w Monachium w Niemczech. Współpracując z ponad pół milionem klientów testowych na całym świecie, przeprowadza badania średnio raz na dwie - trzy minuty w skali globalnej, w tym kilka razy w roku te bezpłatne, niekomercyjne mierzące poziom obsługi klienta w najpopularniejszych, konsumenckich branżach.

autor: źródło: BEST imege PR

aktualizacja: 30.05.2014

Oferta tygodnia

Działka na sprzedaż: mazowieckie, Targówka, Leśna

Działka ze stawem rybnym



Na sprzedaż działki budowlane ze stawem rybnym (1300 m2), położone niedaleko Mińska Mazowieckiego. Okolica spokojna i zielona - w odległości 0,5 km znajduje się bardzo duży kompleks leśny. Cena za 1 m2 wynosi 60 zł.