Baza lokalizacji zamknij
  • Województwo
Logowanie zamknij
  • Login:
  • Hasło:

Nie masz konta? Przejdź do formularza rejestracji

Rejestracja
Wyślij wiadomość zamknij
Wyślij wiadomość zamknij
logowanie
rynek pierwotny mieszkania domy działki komercyjne katalog firm aktualności kredyty hipoteczne
rejestracja agencji i deweloperów dodaj ogłoszenie

Jak opisać nieruchomość przeznaczoną na sprzedaż?

tagi tematyczne mieszkanie na sprzedaż Nieruchomości nieruchomość oferta sprzedaży ogłoszenia nieruchomości sprzedaż mieszkania sprzedaż nieruchomości
Dom po remoncie dachu. Pokrycie wykonane z materiału włókno-cement
Dom po remoncie dachu. Pokrycie wykonane z materiału włókno-cement

Sprzedający mieszkania i domy, a także pośrednicy zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do opisu nieruchomości. Aby wyróżnić swoją ofertę sprzedaży mieszkania wśród tysięcy podobnych ogłoszeń, należy zamieścić w niej nie tylko dobrej jakości zdjęcia, ale również bardzo dobry opis.

Zachęcenie potencjalnego klienta do kontaktu w sprawie ogłoszenia sprzedaży mieszkania wymaga przeznaczenia czasu na odpowiedni opis nieruchomości. Według niektórych ogłoszeniodawców powinno się podawać jak najmniej szczegółów, ponieważ taki zabieg może zwiększyć liczbę telefonów lub maili od zainteresowanych ofertą osób. Jednak większość z nich prawdopodobnie zadzwoni tylko po to, by dowiedzieć się o szczegóły, które zostały w opisie pominięte lub nie zostały dokładnie przedstawione. Efektem krótkiego i nieprecyzyjnego opisu mogą być liczne, ale mało konkretne zapytania, z rzadka zakończone chęcią oględzin mieszkania.

Podczas gdy jedni tworzą opisy minimalistyczne, więcej zwolenników ma metoda tworzenia dokładnych opisów nieruchomości. Internetowe serwisy ogłoszeniowe oraz agencje nieruchomości wymuszają na sprzedających (ew. pośrednikach nieruchomości) podanie podstawowych informacji najbardziej istotnych z punktu widzenia klientów poszukujących mieszkań do zakupu. Oprócz kluczowych elementów takich jak cena, powierzchnia, piętro czy liczba pokoi, systemy przypominają m.in. o pomieszczeniach przynależnych, formie własności czy też wysokości czynszu. Poza wprowadzeniem podstawowych parametrów nieruchomości, trzeba jeszcze przygotować opis nieruchomości. Oto podpowiedzi specjalistów z agencji nieruchomości Metrohouse, które pomogą w pomogą prawidłowo opisać nieruchomość.

Po pierwsze: wymyśl zachęcający nagłówek
Zamiast rozpoczynać od razu od opisu nieruchomości warto zastanowić się, co tak naprawdę wyróżnia ofertę i może już na początku przyciągnąć uwagę klientów. Może to być atrakcyjna cena, wyjątkowa lokalizacja, ale również  fakt, że w mieszkaniu pozostaje wyposażenie, właściciel ma aż dwa miejsca parkingowe albo ogródek. Dzięki temu już na początku można zyskać przewagę nad konkurencyjnymi oferentami, których opisy ograniczają do suchych faktów.

Zobacz też: niepowtarzalny opis mieszkania na wynajem >>

Po drugie: pisz prawdę 
Nie warto koloryzować. Opis powinien w sposób rzetelny przedstawiać standard mieszkania, jego parametry oraz wszelkie szczegóły istotne z punktu widzenia proponowanej ceny. Próby naciągania rzeczywistości z pewnością wyjadą na jaw. Błędem popełnianym przy opisie jest przejaskrawianie różnych faktów – w takiej sytuacji nawet opis mieszkania do remontu pokazuje zupełnie inny stan lokalu niż jest w rzeczywistości. Lepiej przedstawić uczciwie fakty niż wyzwalać u klientów nadmierne oczekiwania względem oferty.

Po trzecie: pisz zrozumiale, bez udziwnień
Ograniczona liczba znaków opisu powoduje, że ogłoszenia pełne są skrótów oraz lakonicznych określeń znanych jedynie wąskim grupom specjalistów z branży. Opis marketingowy oferty nie służy do określania specyfikacji technicznych nieruchomości, ale ma być zachętą do kontaktu i ew. omówienia szczegółów podczas oględzin nieruchomości. Należy też unikać wszelkiego rodzaju trywialnych określeń niewiele wnoszących do przekazu oraz infantylnych określeń typu: mieszkanko, śliczny itp.

Po czwarte: trafiaj do grupy docelowej
Wystawiając mieszkanie na sprzedaż należy odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiej grupy docelowej adresujemy ofertę. Należy skupić się na podkreślaniu cech istotnych z punktu widzenia potencjalnego klienta. Jeśli jest to idealny produkt dla rodziny z dziećmi ogłoszenie powinno nawiązywać również do udogodnień w budynku albo wokół niego (schowek na wózki, dobrze wyposażony plac zabaw, odległość do szkoły, przychodni). Jeśli zaś mieszkanie może być przeznaczone np. na biuro należy też o tym koniecznie wspomnieć – nie każda oferta ma taki potencjał.

Po piąte: podkreślaj wyjątkowe detale

Każda nieruchomość ma różnego rodzaju atuty, które wyróżniają ją spośród innych ofert na rynku. Czasem może to być ciekawa forma architektoniczna, nietypowa wysokość pomieszczeń, oryginalne rozwiązania aranżacyjne. Warto zasygnalizować to w opisie. W efekcie zapadnie on w pamięci osobom czytającym ogłoszenie, którzy od tej chwili będą kojarzyć daną nieruchomość z zawartą w opisie ciekawostką.

Po szóste: nie powtarzaj się
Ogłaszając ofertę w portalach ogłoszeniowych część najważniejszych informacji generowanych jest w metryce oferty i nie ma potrzeby ponownego ich zamieszczania w opisie. W tym miejscu można jednak rozszerzyć zawarte w formularzu informacje. Być może warto uszczegółowić informację o rozkładzie mieszkania, ekspozycji okien (czasem systemy nie wymagają takiej informacji), czy innych istotnych detalach.

Dobra lokalizacja, a mieszkanie ciche, spokojne i przestronne

Agencja nieruchomości Metrohouse na próbie 22 tysięcy ofert prześledziła określenia (przymiotniki) o najwyższej frekwencji występowania w opisach ofert. W 19 proc. ofert pojawia się przymiotnik „dobry” m.in. jako charakterystyka opisu lokalizacji, ceny lub rozkładu. Odpowiednio w 16 i 15 proc. ofert opis zawierał przymiotniki: „cichy” lub „spokojny” (często pojawiające się razem w ofercie) odnośnie lokalizacji czy okolicy. Bardzo popularnym określeniem używanym przy opisie ofert jest przymiotnik „przestronny”, który występuje w 14 proc. analizowanych ofert. Do opisów ofert nie przenikają na razie określenia używane w języku potocznym np. przymiotnik „fajny” znalazł się jedynie w 44 przypadkach.

cechy nierucnomości w opisach

Źródło: Metrohouse & Partnerzy

autor: Marcin Jańczuk, Metrohouse & Partnerzy

aktualizacja: 07.10.2012

Oferta tygodnia

Działka na sprzedaż: mazowieckie, Targówka, Leśna

Działka ze stawem rybnym



Na sprzedaż działki budowlane ze stawem rybnym (1300 m2), położone niedaleko Mińska Mazowieckiego. Okolica spokojna i zielona - w odległości 0,5 km znajduje się bardzo duży kompleks leśny. Cena za 1 m2 wynosi 60 zł.