Baza lokalizacji zamknij
  • Województwo
Logowanie zamknij
  • Login:
  • Hasło:

Nie masz konta? Przejdź do formularza rejestracji

Rejestracja
Wyślij wiadomość zamknij
Wyślij wiadomość zamknij
logowanie
rynek pierwotny mieszkania domy działki komercyjne katalog firm aktualności kredyty hipoteczne
rejestracja agencji i deweloperów dodaj ogłoszenie

Open house - dzień otwarty w mieszkaniu na sprzedaż

tagi tematyczne Dzień Otwarty home staging open house sprzedaż mieszkania

Open house, czyli organizowanie dnia pokazowego w mieszkaniu czy domu przeznaczonym na sprzedaż, nie jest w Polsce popularne. Pojawiają się jednak pierwsze biura nieruchomości, które organizują takie prezentacje. Open house ma być sposobem na skuteczną i szybką sprzedaż mieszkań i domów z rynku wtórnego.

Według wielu pośredników nieruchomości, sytuacja na rynku wtórnym, już od dłuższego czasu, nie jest łatwa. Mieszkania i domy nie sprzedają się tak szybko, jak w latach boomu na rynku nieruchomości. Wysoka podaż sprawia, że kupujący są bardziej wymagający i przebierają wśród ofert, a sprzedający zdaje się nie dostrzegają potrzeby zmian dotychczasowych działań marketingowych.
Pomimo rozwoju nowych technologii, czy pojawienia się niestandardowych możliwości promowania ofert, niewiele się zmieniło jeśli chodzi o sposób prezentacji nieruchomości. I to zarówno w Internecie, jak i prezentacjach na żywo. Obraz jaki widzą kupujący to nie posprzątane, zagracone, nieprzygotowane do sprzedaży wnętrza, które częściej zniechęcają do dalszych poszukiwań niż przybliżają do zakupu wymarzonego M. Nie jest też dobrze, gdy osoby przychodzące obejrzeć mieszkanie muszą wysłuchać historii życia właścicieli, czy poznać szereg wypadków, które zdarzyły się w tym miejscu. Dlatego też mieszkanie nie powinno być prezentowane przez właściciela, a przez profesjonalistę – pośrednika w obrocie nieruchomościami.

Jak zwrócić uwagę kupującego na nasze ogłoszenie sprzedaży nieruchomości?
Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym nasza nieruchomość stanie się wymarzoną dla kupującego. Jakie to narzędzia? Analiza cenowa (nieruchomość przeszacowaną jest trudno sprzedać), przygotowanie strategii sprzedaży, pozycjonowanie ogłoszenia w Internecie, zamieszczenie w ofercie profesjonalnie wykonanych zdjęć, home staging (przygotowanie nieruchomości do sprzedaży). Wymienione narzędzia mogą budzić mniejsze, bądź większe emocje, są też mniej lub bardziej pracochłonne, droższe i tańsze. Wybór sposobu promocji mieszkania zależy od naszych doświadczeń, kompetencji i poziomu zaangażowania w sprzedaż. Według niektórych pośredników najlepszym i skutecznym sposobem na szybką sprzedaż nieruchomości jest open house.

Co to jest open house?
To dzień pokazowy nieruchomości. Zaplanowany z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem, odpowiednio wypromowany i perfekcyjnie zorganizowany. W jaki sposób?
Po pierwsze, mieszkanie w którym odbędzie się open house trzeba ciekawie zaprezentować w Internecie wraz z odpowiednią informacją. Z ogłoszenia powinno jasno wynikać, że prezentacje nieruchomości odbywają się w systemie dni otwartych. Powinny być podane terminy oraz godziny, a także planowany zakres takich spotkań.

Po drugie, nieruchomość musi być zaaranżowana praktycznie tak, jak na zdjęciach. Warto zastosować home staging, lecz z naciskiem na grę zmysłów. Bardzo ważny jest zapach - on najmocniej oddziałuje na emocje ludzi. Aromatyczna woń pieczywa, kawy czy wanilii ma pobudzić zmysły kupujących i wywołać pozytywne skojarzenia. Podczas takich prezentacji pośrednik jest przewodnikiem po nieruchomości, ale też powinien umożliwić kupującemu swobodne poznawanie domu czy mieszkania.

Po trzecie, open house należy zorganizować tak, aby w tym samym czasie nieruchomość oglądało co najmniej czterech klientów, z których przynajmniej dwóch złoży ofertę zakupu. Bez takich deklaracji całe przedsięwzięcie nie ma większego sensu.

Moda na open house przyszła ze Stanów Zjednoczonych, gdzie od wielu lat jest wykorzystywana przy sprzedaży nieruchomości przez amerykańskich pośredników. - Open house przeważnie organizujemy na życzenie klienta. Z własnego doświadczenia polecam, aby to robić najczęściej, jak to jest możliwe. Po pierwsze, mój klient jest zadowolony, ponieważ otrzymuje niestandardową usługę. Po drugie, jest to wspaniały sposób na pozyskanie nowych klientów, tych sprzedających i kupujących. I po trzecie świetny czas na bezpośrednie obcowanie z potencjalnymi nabywcami, słuchanie ich sugestii i doświadczeń. To bezcenne - mówi Danuta Hansen Real Estate Broker w Realty Executives Elite.

Z obserwacji i doświadczeń pośredników z biura freedom wynika, że nieruchomości w których organizuje się dni pokazowe sprzedają się średnio w czasie 25 dni od chwili ogłoszenia oferty.
A więc przy sprzedaży domów i mieszkań nie trzeba marnować czasu na ciągłe prezentowanie mieszkania, nie trzeba się stresować, że nagle w drzwiach pojawi się potencjalny kupujący. Jeśli klientowi zależy na naszej nieruchomości zaczeka dzień czy dwa, uszanuje nasz czas, naszą prywatność i umówi się na wskazany termin. Takich osób może być kilka, a my przygotowujemy naszą nieruchomość tylko raz. Jeśli strategia sprzedaży jest dobrze opracowana, prezentacje są prowadzone przez profesjonalistę, to dzień otwarty może być pierwszym i jedynym dniem pokazowym naszej nieruchomości, ponieważ zakończy się transakcją.

autor: freedom nieruchomości

aktualizacja: 12.08.2014

Polecane artykuły
Coraz lepiej sprzedają się mieszkania z rynku wtórnego
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami w pierwszych miesiącach 2014 roku przeprowadzili...
Prawie jak w domu jednorodzinnym, czyli mieszkanie z ogródkiem
Mieszkanie z ogródkiem to alternatywa dla osób, które marzą o własnym domu, ale z różnych...
Dom z basenem. Zobacz GELERIĘ zdjęć
Przez wiele lat dom z basenem był w Polsce kojarzony z luksusem i prestiżem. Baseny były...
Jaki kredyt na remont mieszkania?
Malowanie, tapetowanie, płytki do kuchni, łazienki, podłoga do salonu, nowe wyposażenie i...

Oferta tygodnia

Działka na sprzedaż: mazowieckie, Targówka, Leśna

Działka ze stawem rybnym



Na sprzedaż działki budowlane ze stawem rybnym (1300 m2), położone niedaleko Mińska Mazowieckiego. Okolica spokojna i zielona - w odległości 0,5 km znajduje się bardzo duży kompleks leśny. Cena za 1 m2 wynosi 60 zł.