Baza lokalizacji zamknij
  • Województwo
Logowanie zamknij
  • Login:
  • Hasło:

Nie masz konta? Przejdź do formularza rejestracji

Rejestracja
Wyślij wiadomość zamknij
Wyślij wiadomość zamknij
logowanie
rynek pierwotny mieszkania domy działki komercyjne katalog firm aktualności kredyty hipoteczne
rejestracja agencji i deweloperów dodaj ogłoszenie

Tajemniczy klient odwiedził deweloperów na targach mieszkaniowych

tagi tematyczne deweloperzy Murator EXPO Nowy DOM Nowe MIESZKANIE Tajemniczy Klient targi mieszkaniowe
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE

Czy jakość obsługi jest istotnym czynnikiem w walce o pozyskanie nowych klientów przez deweloperów, którzy prezentują swoje oferty na targach mieszkaniowych? Którzy wystawcy Targów Nowy DOM Nowe MIESZKANIE wyróżniają się jakością obsługi wśród konkurentów? Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania, INTERNATIONAL SERVICE CHECK we współpracy z Murator EXPO przeprowadził badanie z wykorzystaniem metody Tajemniczy Klient.

Badania jakości obsługi, przeprowadzone metodą Mystery Shopping (Tajemniczy Klient) zostały wykonane w czasie trzech kolejnych odsłon Targów Mieszkaniowych Nowy DOM Nowe MIESZKANIE (marzec, kwiecień, wrzesień). Badanie objęło 13 firm deweloperskich - wystawców kolejnych edycji Tragów Mieszkaniowych 2012, były to: Agroman, Bouygues Immobilier, Dantex Wola, Gant Development, JW Construction, Mak Dom Grupa Deweloperska, Pro Urba Invest, Robyg, Rogowski Development, Sokratesa Deveplopment, Triton Development, Victoria Dom oraz Yuniwersal Podlaski. Średni rezultat uzyskany przez wszystkich badanych wystawców wyniósł 81,1%, sześciu z nich osiągnęło wynik wyższy od przeciętnej. Klienci Testowi przyznali pracownikom zatrudnionym w targowych stoiskach ponad 89 punktów, zaś dostępność materiałów informacyjnych ocenili na ponad 95 punktów.
Laureatami badania zostały firmy: Bouygues Immobilier, Pro Urba Invest oraz Gant Development.

Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
fot.: Murator EXPO
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
fot.: Murator EXPO


Na czym polegało badanie przy wykorzystaniu metody Tajemniczy Klient?

Badanie oparto na metodzie jakościowej i przeprowadzono przez specjalnie przeszkolonych audytorów, którzy wcielali się w rolę rzeczywistych klientów zainteresowanych zakupem mieszkania lub domu. Najważniejszym zadaniem Tajemniczego Klienta było przeprowadzenie konsultacji dotyczącej oferty dewelopera. Klient Testowy miał za zadanie poczekać na zaproszenie ze strony pracownika do rozmowy, a w przypadku gdy nie było innych klientów, sam miał podjąć próbę konsultacji. Klient oceniał sposób prowadzenia rozmowy przez pracownika, wolę udzielenia przez doradcę wystarczającej informacji, jego zaangażowanie w problem przedstawiony przez klienta oraz chęć podtrzymania rozmowy. Niezwykle ważny element oceny stanowiło również budowanie lojalności klienta, chęć przywiązania i zachęcenia potencjalnego nabywcy mieszkania do skorzystania z oferty. W trakcie wizyty testowej oceniano także wystawców pod kątem organizacji stoiska, jego czystości, prezencji pracowników i dostępności materiałów reklamowych.

Badaniu jakości obsługi, przeprowadzonego metodą Mystery Shopping (Tajemniczy Klient) poddane zostały również działania organizatora targów – Murator EXPO w zakresie: organizacji przestrzeni targowej oraz atrakcyjności imprez towarzyszących.

Czytaj też: Jak deweloperzy obsługują klientów? Ranking biur sprzedaży >>

Konkurencja na rynku mieszkaniowym jest bardzo duża
Współczesny, wyjątkowo bogaty w oferty rynek jest miejscem, w którym najistotniejszą wartością konkurencyjną jest jakość i profesjonalizm bezpośredniej obsługi klienta. Z badań przeprowadzonych przez MSPA (Mystery Shopping Providers Association) wynika, że głównym powodem rezygnacji z produktów lub usług konkretnej firmy w przypadku ponad 60% klientów jest niesatysfakcjonująca obsługa. Aż 96% zawiedzionych klientów informuje o swoim niezadowoleniu znajomych i rodzinę. Każde negatywne doświadczenia klientów oznaczają dla firmy utratę klientów i pogorszenie ogólnego wizerunku marki, a także powodują wysokie, potencjalne straty z tytułu utraconych korzyści. W marketingu przyjmuje się zasadę, że zadowolony klient poinformuje o tym fakcie ośmiu znajomych, a niezadowolony osiemnastu.

Dziś na bardzo konkurencyjnym rynku mieszkaniowym o sukcesie w dużej mierze decydują standardy obsługi klienta. Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE to największa i najważniejsza impreza targowa dedykowana szeroko rozumianemu rynkowi nieruchomości, a Murator EXPO to lider wśród organizatorów targów
w Polsce, który od wielu lat prowadzi również projekty badawcze z uznanymi instytucjami badawczym. Pierwsze badanie poziomu satysfakcji klienta pod nazwą Plebiscyt Mieszkańców Nowych Domów i Mieszkań, z inicjatywy Murator EXPO, miało miejsce w 2004 roku. Był to projekt badawczy realizowany wśród mieszkańców Warszawy, którzy w ciągu ostatnich trzech lat kupili nowy dom czy mieszkanie na rynku pierwotnym. W pięciu edycjach Plebiscytu w tej formule wzięło udział blisko 3000 mieszkańców stołecznych osiedli. Otrzymane wyniki pozwoliły wyłonić liderów w gronie deweloperów i spółdzielni mieszkaniowych w trzech kategoriach: rzetelność, jakość obsługi klienta i atrakcyjność oferty. Partnerem badania był Instytut GfK Polonia.
W 2009 roku Plebiscyt kontynuowany był z tym samym partnerem badawczym w nowej formule jako Plebiscyt Publiczności Targów Nowy DOM Nowe MIESZKANIE. Przyszli klienci - goście Targów Mieszkaniowych Murator EXPO - mogli głosować na najładniejsze i najciekawsze ich zdaniem inwestycje oraz firmy, które uznają za najlepiej przygotowane do prezentacji swojej oferty na targach. Oceny klientów dotyczyły zatem inwestycji, które były aktualnie w sprzedaży na rynku mieszkaniowym i standardów ich prezentacji i sprzedaży. Klienci oceniali inwestycje
w kategoriach: najładniejsza inwestycja, najlepsza oferta, najlepsza obsługa klienta. W gronie laureatów w 2009 roku znaleźli się deweloperzy: Acciona Nieruchomości, Gethouse Developer, Dom Development, Rogowski Development oraz DOMPOL.

Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
fot.: Murator EXPO
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
Targi Nowy DOM Nowe MIESZKANIE
fot.: Murator EXPO

autor: Murator EXPO

aktualizacja: 23.10.2012

Oferta tygodnia

Działka na sprzedaż: mazowieckie, Targówka, Leśna

Działka ze stawem rybnym



Na sprzedaż działki budowlane ze stawem rybnym (1300 m2), położone niedaleko Mińska Mazowieckiego. Okolica spokojna i zielona - w odległości 0,5 km znajduje się bardzo duży kompleks leśny. Cena za 1 m2 wynosi 60 zł.